نوشته شده توسط : تینا
مسجد ایا صوفیه استانبول ترکیه

مسجد ایا صوفیه استانبول ترکیه

مسجد ایا صوفیا یا کلیسای حاجیا صوفیا استانبول که معنی آن کلیسای معرفت الهی است ، از دیدنی های زیبای استانبول و با معماری خیلی جالب بیزانس و قابل توجه مسافرین تور لحظه آخری استانبول می باشد. ارتفاع و بلندی گنبد بزرگ مسجد ۵۶ متر است و به گونه ای طراحی شده که نماد و سنبل بهشت محسوب می شود و به انگار در فضا معلق است. آثار هنری زیبای مسجد ایا صوفیه استانبول ترکیه به سپرهای دایره ای شکل عثمانی که روی این سپر ها آیه های قرآنی نوشته شده و موزاییک های بیزانسی می باشد. از جاذبه های گردشگری تور لحظه آخری استانبول میباشد.بعدادر چهار طرف مسجد چار مناره اضافه و ساخته شد و با فتح استانبول به وسیله سلطان محمد فاتح در سال 1453 کلیسا به مسجد تبدیل شد. البته قبل از تبدیل شدن به کلیسا از معبدهای رومی بود. در سال  1935 این مسجد ایا صوفیه استانبول به موزه تبدیل شد.  امپراطور تصمیم داشت از کلیسا زیباترین و بزرگ ترین کلیسا را بسازد کلیسای ایا صوفیا در اصل در سال 325 میلادی ساخته شد. دو معمار و ده هزار کارگر و  و با حجمی از طلا شروع به کار کردند. کلیسا در سال 537 افتتاح شد. کلیسا بعد از فتح استانبول بوسیله عثمانیان به مسجد تغییر کرد و مناره هایی اضافه شد .  در سال 1935  آتاتورک تصمیم گرفت به موزه ای فرهنگی تبدیل نماید. ارتفاع و بلندی گنبدهای مسجد از سطح زمین 54 متر می باشد و در کل 107 ستون در قسمت داخلی ساختمان مسجد ایجاد شد .این مسجد از جاذبه های گردشگری تور لحظه آخری استانبول میباشد.

مسجد ایا صوفیه استانبول ترکیه

 

 


 

مسجد سلطان احمد استانبول

 مسجد سلطان احمد استانبول

مسجد زیبای آبی در منطقه سلطان احمد استانبول واقع شده است . این مسجد در بیشتر روزها از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر باز است . ورودی برای بازدید گردشگران تور لحظه آخری استانبول رایگان می باشد ،  در روزهای جمعه در ساعات نماز  ، ورود ممنوع می باشد .شخص سلطان احمد تمایل داشت مسجدی به دستور او ساخته شود که با مسجد ایاصوفیا استانبول در رقابت باشد و تقریبا توانسته در این کار موفق باشد. مسجد سلطان احمد استانبول از جاذبه های گردشگری مهم و قابل توجه تور لحظه آخری استانبول می باشد . برای بازدید از مسجد سلطان احمد استانبول و مکانهای مذهبی به یاد داشته باشید لباس پوشیده به تن داشته باشید و خانمها روسری سرشان باشند که از رسومات این منطقه است. در صورت فراموش کردن می توانید از مسجد امانت بگیرید. مسجد سلطان احمد استانبول از شاهکارهای معماری اسلامی است. شاید این مسجد مهمترین مسجد استانبول باشد و البته استانبول شهر هزار مسجد نیز نامیده شده است که تنها در شهر قسطنطنیه ده ها مسجد بسیار زیبا وجود دارد که در داخل مسجدها از معماری و طراحی بی نظیری استفاده شده است.این مسجد از جاذبه های گردشگری تور لحظه آخری استانبول میباشد

 مطالب مرتبط:



:: موضوعات مرتبط: تور استانبول , ,
:: برچسب‌ها: مسحد ایا صوفیه استانبول , مسجد سلطان احمد استانبول , مسجد استانبول , جاذبه های گردشگری استانبول ,
:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تینا
کاخ توپکاپی استانبول

کاخ توپکاپی استانبول

محل زندگی سلطانهای عثمانی کاخ توپکاپی استانبول به مدت 391 سال بوده و جذابترین و پر بازدیدترین مکان در شهر استانبول و مورد توجه گردشگران تور لحظه آخری استانبول است.  معماری بی نظیر و حیاط های خیلی زیبا دارد. عمارت کاخ توپکاپی استانبول در سال 1924 مدتی بعد از دوره عثمانی به موزه تبدیل گردید.حرم سلطنتی نیز در کاخ توپکاپی استانبول بود . بازدید کنندگان تور لحظه آخری استانبول به صورت مستقل می توانند از حرم بازدید نمایند و به غیر از هزینه ورودی که 13 دلار می باشد 10 دلار هم اضافه پرداخت نمایند. قابل توجه مسافرین تور لحظه آخری استانبول :بازدید کاخ توپکاپی استانبول از ساعت 9 صبح تا 7 بعد از ظهر در بیشتر روزها به جز سه شنبه ها باز است.

 


 قلعه روملی حصار استانبول

قلعه روملی حصار استانبول

این قلعه تاریخی در ساحل روملی تنگه بسفر واقع شده است و یکی از مشهورنرین قلعه های استانبول می باشد که به دستور سلطان محمد فاتح در سال 1452 میلادی و قبل از فتح استانبول ساخته شده است . هدف از ایجاد این قلعه راه یابی برای فتح قسطنطنیه بوده است . این قلعه بسیار مورد توجه گردشگران تور لحظه آخری استانبول میباشد.

قلعه روملی حصار استانبول

قلعه روملی حصار استانبول

این قلعه شامل قسمت هایی از قبیل : مخزن سلاح ، اتاق استقبال ، مسجد و زندان می باشد همچنین این قلعه هم اکنون دارای یک موزه روباز و یک سالن آمفی تاتر فعال می باشد که به مکانی برای بازدید گردشگران تور لحظه آخری استانبول تبدیل شده است .

 


برج گالاتا استانبول

این برج به طول حدود 67 متر می باشد و در بی اوغلو ، یکی از مناطق قدیمی استانبول قرار دارد . این برج در سال 1348 ساخته شده و در آن زمان بلندترین ساختمان  در استانبول به شمار می رفته است . این برج یکی از دیدنی های شهر استانبول می باشد که می توان از بالای آن نظاره گر شهر استانبول بود . در اطراف آن رستوران ها و مراکز خرید متنوعی وجود دارد که گردشگران تور لحظه آخری استانبول پس از بازدید از این برج می توانند از مکان های اطراف آن هم استفاده کنند .

برج گالاتا استانبول

برج گالاتا استانبول

 مطالب مرتبط:



:: موضوعات مرتبط: تور استانبول , ,
:: برچسب‌ها: کاخ توپکاپی استانبول , قلعه روملی استانبول , برج گالاتا استانبول , جاذبه های گردشگری استانبول , مکانهای دیدنی استانبول ,
:: بازدید از این مطلب : 296
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تینا
هتل پوینت استانبول

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هتل پوینت استانبول هتلی 5 ستاره است و مناسب برای مسافرین تور لحظه آخری استانبول میباشد که در منطقه شیشلی تکسیم در مرکز شهر واقع شده است.فاصله این هتل با مراکز خرید فقط 500 کیلومتر میباشد و به کسانی که قصد خرید کردن در استانبول را دارند این هتل پیشنهاد میشود.

این هتل دارای 194 اتاق میباشد . از امکانات این هتل برای گردشگران تور لحظه آخری استانبول میتوان به بار ، سونا ، استخر سرپوشیده ، جکوزی ، بدنسازی ، سولاریوم ، صرافی ، اتوموبیل کرایه ای و... میتوان اشاره کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

هتل رامادا پلازا استانبول 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هتل رامادا پلازا هتلی 5 ستاره در شهر استانبول و مناسب گردشگران تور لحظه آخری استانبول است.این هتل دارای 170 اتاق مجهز میباشد.از لحاظ موقعیت مکانی به صورتی است که با میدان تقسیم فاصله بسیار کمی دارد و از فرودگاه بین المللی آتاتورک در حدود 13 کیلومتر فاصله دارد.ایستگاه مترو دقیقا روبروی هتل میباشد.و رستورانهای خوبی اطراف هتل میباشد.ضمن اینکه در طول مسیر مغازه هایی با قیمت مناسب موجود میباشد.

از خدمات هتل برای مسافرین تور لحظه آخری استانبول میتوان به بار و رستوران ، لابی ، سالن کنفرانس ، آسانسور ، صندوق امانات ، کافه ، خشکشویی ، آرایشگاه ، صرافی ، خدمات تورها ، فروشگاه در هتل ، تهویه مطبوع ، و گرمایش مجزا ، اینترنت پر سرعت ، حمام اختصاصی ، گاو صندوق ، سونای بخار ، سولاریوم ، ماساژ ، حمام ترکی ، سالن بدنسازی میباشد.همچنین استخر هتل بر روی بام موجود میباشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط:



:: موضوعات مرتبط: تور استانبول , ,
:: برچسب‌ها: هتل پوینت استانبول , هتل رامادا پلازا استانبول , هتل های خوب استانبول , بهترین هتل های استانبول ,
:: بازدید از این مطلب : 212
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تینا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 هتل آوانتگارد هتلی پنج ستاره است  که در شهر توریستی استانبول جهت رفاه حال مسافرین تور استانبول دی 94 واقع شده است. ، نیروهایی که با این هتل همکاری دارند برخوردی شایسته با میهمانان داشته و کامل ترین سرویس دهی را ارائه می دهند دارد مجهز به سرویس گشت درون شهری و برون شهری ، و بسیاری امکانات تفریحی ، ورزشی و رفاهی ممتاز است .

برای رفاه حال مسافرین تور استانبول آذر 94 میتوان به . استخر سرپوشیده ، ماساژ ، حمام ترکی و بخار ، سالن ورزشی پیشرفته ، سونا و جکوزی ، سولاریوم ، سرویس نگه داری از کودک ، قابلیت اتصال به اینترنت پر سرعت رایگان ، خدمات خانه داری ، روزنامه ، آسانسور  ، گشت درون شهری و برون شهری ، خدمات کپی و فکس ، خدمات شستشوی لباس ، صرافی ، لاندری ، فروشگاه ، ترانسفر رایگان فرودگاهی ، صبحانه بوفه ، چندین رستوران با فضایی با شکوه ، کافی شاپ ، دستگاه خود پرداز ، کرایه اتومبیل ، مطقه بدون سیگار ، تاکسی سرویس و . . . تنها بخشی از امکانات هتل برای  اقامتی مفرح و فراموش نشدنی برای مسافرین تور استانبول پاییز 94  می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
مطالب مرتبط:


:: موضوعات مرتبط: تور استانبول , ,
:: برچسب‌ها: هتل آوانتگارد استانبول , هتل پنج ستاره آوانتگارد استانبول , هتل های خوب استانبول , بهترین هتل های استانبول ,
:: بازدید از این مطلب : 177
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تینا

هتل مینا استانبول

هتل 4 ستاره مینا در قلب منطقه قدیمی سلطان احمد استانبول قرار دارد و تا فرودگاه بین المللی آتاترک 20 دقیقه رانندگی فاصله دارد. این هتل 46 اتاق دارد که اتاقها مجهز به امکانات تلویزیون، وای فای رایگان و ... هستند. تراس هتل چشم انداز زایبایی از دریای مرمر دارد و غذاهای مخصوص بین المللی و سنتی در رستوران این هتل سرو می شود. کارکنان این هتل اطلاعات مفیدی را درباره جاذبه های توریستی این شهر در اختیار مسافران تور استانبول دی 94قرار می دهند. هتل در چند قدمی جاذبه های توریستی مثل ایاصوفیه، مسجد آبی، بازار بزرگ قرار دارد.

آدرس: Pierre Loti Avenue Dostluk Yurdu Street No:6 Sultanahmet, Fatih, 34400 Istanbul, Turkey

امکانات هتل مینا استانبول

تراس، کرایه دوچرخه، رستوران، روم سرویس، کرایه اتومبیل، سرویس شاتل(با هزینه)، ترانسفر فرودگاه(با هزینه)، پذیرش 24 ساعته، خدمات گردشگری، خدمات بلیط، لاندری، خشکشویی، اتوکشی، فکس، کپی، روزنامه، اتاق خانوادگی، سیستم ایمنی، وای فای رایگان، آسانسور، اتاق خانوادگی، سیستم گرمایشی، سیستم تهویه.

 

 

هتل مینا استانبول

هتل مینا استانبول

هتل مینا استانبول

 اتاق هتل مینا استانبول

هتل مینا استانبول

رستوران هتل مینا استانبول

 

هتل سوادیه استانبول

هتل 4 ستاره سوادیه (Suadiye) در قسمت آسیایی استانبول در کنار دریای مرمر قرار دارد. هتل 155 اتاق دارد که مجهز به امکانات سیستم تهویه، مینی بار، وای فای رایگان و ... هستند. در این هتل هر روز صبح صبحانه بوفه سرو می شود و مهمانان می توانند روز خود را با صبحانه ای مفصل پر انرژی آغاز کنند و همچنین مسافران می توانند ناهار و شام را یا در فضای بسته و یا در فضای باز روی تراس با چشم انداز دریا و جزایر پرینسس میل کنند. در کافه هتل موزیک زنده، هفته ای سه بار نواخته می شود. خیابان بغداد با مغازه ها، رستوران ها و کافه های معروف خود در جند قدمی هتل قرار دارد. این هتل پارکینگ خصوصی دارد و کارکنان خدمات گردشگری آن می توانند اطلاعات مفیدی را درباره اماکن گردشگری استانبول و کرایه اتومبیل در اختیار مسافران تور استانبول زمستان 94قرار دهند. فاصله هتل تا فرودگاه صبیحا 30/6 کیلومتر است.

آدرس: Bagdat Caddesi Plajyolu Sokak No:25 Suadiye, Kadikoy, 34740 Istanbul, Turkey

امکانات هتل سوادیه استانبول

 باغ، تراس، سونا، باشگاه، اسپا، ماساژ، رستوران، روم سرویس، کرایه اتومبیل، سرویس شاتل(با هزینه)، ترانسفر فرودگاه(با هزینه)، پذیرش 24 ساعته، خدمات گردشگری، نگهداری از کودکان، لاندری، خشکشویی، اتوکشی، واکس (رایگان)، خانه داری روزانه(روزانه)، اتاق جلسه، مرکز بیزنس(رایگان)، فکس،کپی، روزنامه(رایگان)،اتاق وی آی پی، اتاق خانوادگی، آسانسور، سیستم ایمنی، پارکینگ رایگان، وای فای رایگان

 

هتل سوادیه استانبول

هتل سوادیه استانبول

هتل سوادیه استانبول

اتاق هتل سوادیه استانبول

هتل سوادیه استانبول

رستوران هتل سوادیه استانبول

 



:: موضوعات مرتبط: تور استانبول , ,
:: برچسب‌ها: هتل های استانبول ,هتل های استانبول , بهترین هتل های استانبول , هتل های ارزان استانبول , هتل های مجلل استانبول ,
:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 آبان 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تینا

کاخ چراغان استانبول

کاخ چراغان استانبول در ساحل اروپایی بسفر در میان محله‌های بشیکتاش و اورتاکوی واقع شده است.طراح این کاخ نیگوغایوس بالیان بود که در فاصله سال های بین 1863 تا 1867 توسط دو پسر بالیان به دستور عبدلعزیز یکم ساخته شد. در آن زمان سلطان های عثمانی به جای استفاده از قصر شاهان گذشته، برای خود کاخ مخصوص می ساختتند. دیوارهای داخلی و سقف این قصر از چوب و دیوارهای خارجی از سنگ های مرمر رنگارنگ ساخته شده است.

مسافران تور استانبول پاییز 94  می توانند از این کاخ دیدن کنند.

یک پل مرمری بسیاز زیبا این کاخ را به کاخ ییلدیز در تپه پشتی متصل می کند.ساخت و دکوراسیون داخلی کاخ تا سال 1872 ادامه داشت. سلطان عبدالعزیز مدت زیادی در این کاخ  زندگی نکرد و در سال 1876 ،کمی بعد از تاجگزاری، درگذشت.بعد از مرگ سلطان عبدلعزیز، برادر زاده او سلطان مراد به کاخ آمد اما بعد از 93 روز توسط برادرش به دلیل مشکلات ذهنی از پادشاهی خلع شد.در سال 1910 این کاخ دچار آتش سوزی شد و فقط دیوارهای بیرونی آن سالم ماند. در سال 1989، کاخ چراغان توسط شرکت ژاپنی خریداری شد که به مرمت این کاخ پرداخته و یک مجموعه هتل مدرن در کنار این کاخ در داخل باغ آن ساختند که امروزه به عنوان سوییت های مجلل برای هتل 5 ستاره کمپینسکی بکار برده می شوند.این کاخ مجددا در سال 2007 بازسازی شد.

مسافران تور استانبول تعطیلات دی 94  با گردش در این پارک رویایی لحظات خاطره انگیزی خواهند داشت.

 

کاخ چراغان استانبول

کاخ چراغان استانبول

 

 

کاخ بیلربی استانبول

 

کاخ بیلربی استانبول در قسمت آسیایی استانبول واقع شده و مکان کنونی این کاخ دقیقا در قسمت شمالی پل بسفر می باشد.این کاخ در فاصله سال های 1861 تا 1865 به دستور سلطان عبدالعزیز بعنوان اقامتگاه تابستانی و محلی برای ملاقات سران کشورهای دیگر ساخته شد.خانم اوژنی (همسر لوئی ناپلئون و ملکه فرانسه) در مسیر بازگشایی کانال سوئز در سال 1969 از این کاخ دیدن کرد و بعدها پنجره ای مشابه پنجره این کاخ، در کاخ خود ساخت.

مسافران تور ارمنستان پاییز 94  می توانند از این کاخ تاریخی دیدن کنند.

 

این کاخ به سبک معماری امپراطوری دوم ساخته شده و منظره کاخ از سمت تنگه بسفر جذابیت بیشتری دارد و زیبایی قسمت هایی از آن بیشتر نمایان است.یکی از جذاب ترین اتاق های این کاخ، هال پذیرایی آن است که دارای حوض و فواره می باشد.استفاده جریان آب به دلیل صدای خوشایند آن و خنک کردن محیط، در خانه های عثمانی رایج بوده است.برای عایق کردن سقف این کاخ از نی های حصیری مصری استفاده شده است .مسافران تور استانبول می توانند در طی اقامت خود در استانبول از این کاخ زیبا دیدن کنند.

کاخ بیلربی استانبول

نمای کاخ بیلربی استانبول از تنگه بسفر

کاخ بیلربی استانبول

داخل کاخ بیلربی استانبول

کاخ بیلربی استانبول

اتاق شاه در کاخ بیلربی استانبول



:: موضوعات مرتبط: تور استانبول , ,
:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری استانبول,دیدنی های استانبول , جاذبه های گردشگری استانبول , جاذبه های توریستی استانبول , بهترین جاذبه های توریستی استانبول ,
:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 آبان 1394 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد